Spise fisk, fordi det er værd

Spise fisk, fordi det er værd

Vi ved alle, at vi skal spise fisk. Hvorfor? Fordi de siger, at fisken påvirker alt. Men hvad betyder det, og hvad er den berømte omega-3?

Sundere hjerte

Fordelen i forhold til andet fiskekød ligger i det faktum, at den omfatter umættede fedtsyrer og ikke som resten - mættet. Mættet fedt bidrager til udviklingen af ​​hypertension og arteriosklerose, og som et resultat nogen grad hjertesvigt og andre alvorlige kardiovaskulære sygdomme. Umættede fedtsyrer er til gengæld våben i kampen mod disse sygdomme. Som de mest værdifulde fedtsyrerne i fisk fedtstoffer anses for at omega-3. Der er primært eicosapentaensyre og docosahexaensyre. Deres regelmæssig indtagelse hjælper med at reducere LDL-kolesterol, og derved sænke total kolesterol. Forhindrer ophobning af plaques i lyset af arterierne, hvilket forhindrer hypertension, trombose og iskæmisk hjertesygdom.

Forbedret funktion af hjernen og sænke risikoen for depression

Disse fedtsyrer fordelagtigt påvirker nervesystemet - fodre hjernen og forbedre koncentration. Derfor, i tider med øget mental anstrengelse (f.eks. i løbet af sessionen), er det tilrådeligt at spise 2-3 om ugen fed fisk i havet. Omega-3 også hjælpe med at forhindre depression og reducere nervøse spændinger. Denne funktion understøtter også tilstedeværelsen af ​​vitamin D. Når vi får en dårlig stemning kan også nå den magre ferskvandsfisk, som vil give os støtte B-vitaminer

Smuk hud og bedre syn

Udover D-vitamin, fede fisk give os den vitamin A og E. Hvis vi føje til, at diskuteret i omega-3, så kan vi tale om den meget positive effekt af fiskekød om, hvordan øjet og hudens tilstand. Disse vitaminer handle anti-aging, gavnlige fedtstoffer nærer huden og øjnene fordele fra stoffer forhindrer makuladegeneration og natteblindhed.